کار نکردن دوربین گوشی اپل، امکان دارد شما را نگران کند، اما دوربین گوشی اپل نیز مانند دوربین گوشی‌های هوشمند دیگر ممکن است دچار اختلال شود. اگر دوربین گوشی شما کار نکرد نگران نباشید؛ می‌توانید با برخی ترفندهای ساده مشکل را بر طرف کنید. مشکلات به وجود آمده در دوربین گوشی آیفون می‌تواند برآمده از مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد. بنابراین چنانچه دوربین گوشی اپل کار نکرد ابتدا روش‌های نرم‌افزاری را برای رفع کردن مشکل به کار بگیرید. اگر مشکل برطرف نشد احتمالاً گوشی مشکل سخت‌افزاری داشته و برای برطرف کردن آن حتماً باید به تعمیرکار مراجعه کنید.

کار نکردن دوربین گوشی اپل، امکان دارد شما را نگران کند، اما دوربین گوشی اپل نیز مانند دوربین دیگر گوشی‌های هوشمند ممکن است دچار اختلال شود. اگر دوربین گوشی اپل شما کار نکرد نگران نباشید؛ می‌توانید با برخی ترفندهای ساده مشکل را بر طرف کنید. مشکلات به وجود آمده در دوربین گوشی آیفون می‌تواند برآمده از مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد. بنابراین چنانچه دوربین گوشی اپل کار نکرد ابتدا روش‌های نرم‌افزاری را برای رفع کردن مشکل به کار بگیرید. اگر مشکل برطرف نشد احتمالاً گوشی مشکل سخت‌افزاری داشته و برای برطرف کردن آن حتماً باید به تعمیرکار مراجعه کنید. 

 1. اجرای دوباره دوربین: اگر با باز کردن برنامه دوربین، صفحه‌نمایش گوشی سیاه شد و هیچ تصویری نشان داده نشد بهتر است رنامه دوربین را از لیست برنامه‌های اخیراً دیده خارج کرده و ببندید و بعد از آن دوباره اجرا کنید. اگر مشکل دوربین حل نشد راه حل‌های بعدی را دنبال کنید.

 

 

2. تغییر دوربین پشت و جلو : راهکار بعدی برای بر طرف کردن مشکل گوشی آیفون این است که دوربین را به دوربین سلفی تغییر دهید. برای این کار آیکون سمت راست بالای صفحه را لمس کنید تا دوربین سلفی فعال شود. اگر دوربین سلفی فعال شده و تصویر را نشان داده احتمالاً دوربین پشتی دچار مشکلات سخت‌افزاری شده است. اما اگر همچنان صفحه سیاه بود مشکل احتمالاً نرم‌افزاری است. در برخی از موارد دیده شده است تغییر دوربین پشت به سلفی باعث بر طرف کردن باگ نرم افزار و درست شدن دوربین شده است.

 3. قابلیت Voiceover را غیر فعال کنید : شاید عجیب باشد اما در بسیاری از موارد فعال بودن Voiceover باعث کار نکردن دوربین گوشی اپل شده پس بهتر است شما هم این راهکار را امتحان کنید و با غیر فعال کردن این برنامه دوباره دوربین را آزمایش کنید. برای غیر فعال کردن باید در مسیر Settings، General و گزینه Accessibility رفته و در آنجا گزینه Voiceover را غیر فعال کنید.

 4. گوشی را ری استارت کنید: یکی دیگر از ترفندها در مواقعی که دوربین اپل کار نمی‌کند ری استارت کردن گوشی است. ری استارت کردن باعث می‌شود باگ‌های موقت نرم‌افزاری از بین رفته و دوربین و دیگر قسمت‌های گوشی بخوبی کار کنند. برای ری استارت کردن گوشی باید دکمه پاور را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید تا گزینه خاموش نمایان شده و با لمس آن گوشی خاموش شود. بهتر است گوشی چند دقیقه خاموش مانده و سپس روشن شود.

 5.آپدیت سیستم عامل iOS: در برخی از مواقع آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی باعث کار نکردن دوربین گوشی اپل می‌شود. بنابراین یکی دیگر از راه حل‌ها به‌روزرسانی سیستم عامل است. برای این کار به قسمت Settings ، General رفته و گزینه Software Updates را انتخاب کنید. بعد از بررسی وضعیت سیستم عامل اگر آپدیت جدیدی برای برنامه شما وجود داشت آن را به‌روزرسانی کنید تا مشکل دوربین شما برطرف شود.

 6. دانگرید سیستم عامل: در برخی از موارد بعد از آپدیت کردن سیستم عامل برای دوربین مشکل پیش آمده و کار نمی‌کند. این مشکل احتمالاً به خاطر وجود باگ در نسخه جدید برنامه است که معمولاً بعد از چند روز توسط شرکت اپل بر طرف می‌شود. اما راهکار کوتاه مدت برای شما دانگرید سیستم عامل و برگرداندن برنامه به نسخه قبلی است تا دوربین دوباره فعال شود.

 7.ریست تنظیمات: ریست کردن تنظیمات گوشی یکی دیگر از راه حل‌ها برای برطرف کردن مشکل دوربین گوشی اپل است. در این روش تمام تنظیمات نصب شده روی دوربین ریست شده و از بین می‌روند و دوربین به حالت اولیه برمی گردد. برای این کار به منو Settings و بعد General رفته و در قسمت پایین صفحه گزینه Reset را انتخاب کنید. در این قسمت گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید تا کلیه تنظیمات گوشی آیفون شما حذف شده و به روز اول برگردد. احتمال دارد این فرآیند باعث رفع خرابی دوربین گوشی شما شود.

 8. ریست کردن کامل محتوا و تنظیمات: ری ست کردن تنظیمات گوشی نیز ممکن است مشکل کار نکردن دوربین گوشی اپل را رفع نکند، در این صورت باید کلیه محتوا و تنظیمات را با هم ریست و پاک کنید تا شاید دوربین درست  شود. برای این کار باید وارد منوی Settings، General و گزینه Reset شوید و در این قسمت گزینه Erase All Content and Settings انتخاب کنید. رمز را وارد کرده و گزینه Erase iPhone را فشار دهید تا تمامی تنظیمات و محتوای آیفون شما پاک شود. در این صورت احتمال رفع اشکال دوربین وجود دارد.


 

  • اگر هیچ یک از روش های ذکر شده مشگل دوربین گوشی شمارا بر طرف نکرد,احتمالا مشکل نرم افزاری نیس و باید مازول دوربین معیوب تعویض شود. برای تعویض دوربین آیفون می توانید به یکی از مراکز تعمیراتی و خدماتی تلفن همراه مراجعه کنید.
    تعمیرکاران (خدمات پس از فروش راد همراه ) با به کارگیری جدیدترین متدها و ابزارهای تخصصی اشکال دوربین شما را برطرف کرده و رضایت خاطر شما را جلب خواهند کرد. جایگزینی قطعات در گوشی شما در خدمات پس از فروش رادهمراه با ضمانت اصل بودن انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست